Розділ. « Проектування та виготовлення виробів в'язаних спицями.» 7 клас. Тема: Узагальнення знань . Гра « Від уміння до майстерності.» Презентація виробів в'язаних спицями. Мета: Забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити знання учнів із теорії в'язання;формувати вміння використовувати отримані на попередніх уроках знання в різних ситуаціях. Розвивати творчі та аналітичні здібності, здійснювати міжпредметні зв'язки професійну орієнтацію; Сприяти вихованню товариськості та взаємодопомоги, самостійності, дбайливого, шанобливого ставлення до праці. Тип уроку: комбінований Наочність та обладнання: вироби для презентації, виставка виробів, в'язаних спицями, дидактичний матеріал до уроку. Міжпредметні зв'язки; історія, географія, народознавство, математика, біологія. Хід уроку І. Організаційний момент. * Привітання; * Перевірка присутніх; * перевірка готовності до уроку; Створення позитивного емоційного настрою учнів. На дошці записаний вислів: Щоб здивуватись, потрібна мить, А щоб зробити дивовижну річ, Потрібні роки терпіння й наполегливої праці. Д. Гельвецій. Учитель. Діти, я рада бачити всіх на сьогоднішньому занятті і прошу вас звернути увагу на вислів, написаний на дошці. Мені хотілося б розпочати наше заняття саме цими словами. Прочитайте уважно і скажіть, як ви його розумієте. / учні пояснюють зміст вислову, після чого вчитель пропонує їм виконати тренінгові вправу / • Вправа « Візерунок настрою» Учитель. Діти, а чи знаєте ви, що від настрою залежить якість роботи? Учені з' ясували, що за відповідним кольором можна охарактеризувати емоційний стан людини. Тож я пропоную всім визначити характер свого настрою. Перед вами на дошці незвичайний орнамент. Це візерунок настрою, він допоможе нам визначитися з емоційним станом та налаштуванням на сьогоднішнє заняття. Заплющте очі на кілька секунд і уявіть з яким кольором асоціюється ваш сьогоднішній настрій. Тепер підійдіть до візерунка, візьміть листочок відповідного кольору і прикріпіть його на виноградній лозі. • Ключ до трактування « Візерунка настрою» Учитель. Учені з ясували, що колір необхідний для душі людини, як повітря для тіла. Він впливає на її емоційний стан, характер. Отож , розглянемо зв 'язок між кольором та емоційним станом людини: • Синій - спокій, задоволення; • Зелений – упевненість ; • Червоний – збудженість, агресивність; • Жовтий – активність, веселість; • Коричневий - тривога; • Чорний - страх; • Сірий – стрес, гіркота. Ось такого незвичайного кольору в нас сьогодні вийшла виноградна лоза. Залишимо її до наступного заняття та з ясуймо, як час, наш майбутній настрій та задоволеність від навчання вплинуть на забарвлення лози наступного разу. ІІ. Мотивація , оголошення теми та завдань уроку. Учитель. В 'язання- один із найдавніших видів мистецтва, що існує більше 3 тисяч років. У наші дні ручне в 'язання , як і раніше залишається модним і популярним заняттям. Ви сьогодні продемонструєте ваші вміння, презентуючи виготовлені вироби. Ми проведемо урок-змагання з перевірки теоретичних знань « Від уміння до майстерності».
ІІІ. Узагальнення знань. Гра – змагання « Від уміння до майстерності». Представлення команд « Завзяті» та « Умілі». Представлення капітанів. ** Конкурс « Експрес –опитування.» - Які основні петлі використовують для в'язання резинки - Як слід добирати: спиці до ниток чи нитки до спиць? - Як називається перша та остання петля у в'язанні? - Яку петлю використовують в ажурному в'язанні? - Як визначити номер спиці? - Як називається візерунок, зображений умовними позначеннями? ** Конкурс « Асоціативний кущ» За 1 хв. учням пропонується дібрати асоціації , пов'язані з поняттям « В'язання». ** Конкурс « Міні – практикум » ( відшукай потрібну в 'язку ) Учням пропонується розпізнати за зовнішнім виглядом зразки: резинки 1х1, англійська резинка, хусткова в'язка, панчішна в'язка,ажурна, узор на основі чергування петель. ** Конкурс « Моторні ручки» Набрати 10 петель і зв'язати 2 ряди хустковою в'язкою. ** Конкурс « Секретні матеріали » / Учитель робить словесний опис предмета, який знаходиться у скринці, учні називають цей предмет/ - На десять братів двох шубок вистачає ( рукавиці) - Я пухнастий та м який , круглий та хвостатий.( клубок ниток) - Сиджу верхом, не знаю на кому. Знайомого стріну – вклонятися стану.(шапка) ** Конкурс капітанів « Ти мені, а я тобі.» капітан, який поставив запитання, але сам не може на нього відповісти. ** Конкурс « Математики» Капітани по черзі ставлять запитання один одному( домашня заготовка. Вірна відповідь оцінюється 1 балом. Штрафується 1 балом Скільки петель треба набрати для в 'язання светра 42 розміру, якщо щільність в'язання по горизонталі дорівнює 2. С= 42, Щ= 2 , КП= С х Щ = 42х2 = 84 ** Релаксаційна пауза « Зимовий ранок » Звучить музика. ІУ. Підсумки гри. Лічильна комісія оголошує результати змагання. У. Презентація виробів. Учитель. Сьогодні ми закінчуємо вивчення теми « Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями». Давайте поміркуємо, що далі відбудеться з виробом? І ось настав момент презентації та реклами виготовлених виробів. Зберіть усі знання і сили Згадайте все, що ви учили. Свою ви тему розкривайте, Та все цікаво викладайте.! Учні по черзі презентують свої вироби згідно з планом захисту. УІ. Підсумки. Оголошення оцінок. Знання, отримані на уроках, стануть в нагоді в повсякденному житті. Тому на знак подяки нагороджую учнів у номінаціях: « Найкращий на уроці»., « За зусилля », « За творчість ».